14 Şubat 2018 Çarşamba

Android Dersleri 32 - Genymotion Android Emulator

32 - Genymotion Android Emulator :
Kişisel kullanım için olan Genymotion'ı aşağıdaki linkten indirdim :
https://www.genymotion.com/fun-zone/
Genymotion'ın sitesine register oldum. Sonra indirdiğim Genymotion.exe'yi çalıştırdım. Genymotion kurulduğunda aşağıdaki gibi gözükür. Genymotionile birlikte VirtualBox da gelir, emulator'lar virtualbox'da çalışan virtual machine'lerdir. Ben 2 tane virtual device( API24 VE API23 ) ekledim aşağıdaki screenshot'da bu ikisi görülmektedir.
Yeni bir virtual device eklemek için Add'a tıklarız:
Eklediğimiz bir virtual device'ı örneğin API 24'ü seçtikten sonra Play'e tıklayarak Android API24 emulator'ı çalıştırırız, bu emulator ram'da 200 mb gibi çok küçük bir yer kaplar. Default Android Emulator ise çalıştığında ram'de 2gm yerkaplıyordu. Performans farkına bak hacı yaa!
Android Studio'da projeyi çalıştır'a tıkladığımızda az önce ayağa kaldırdığımız Genymotion Android Emulator gözükür bunu seçeriz, böylece projeyi Genymotion emulator'a yükleriz.
Çalıştırdığım bu emulator Virtual box'da çalışan bir virtual machine'dir aslında:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder