14 Şubat 2018 Çarşamba

Android Dersleri 30 - kill adb from command line

10 - Komut satırından adb'yi kill etmek(adb process'İni yok etmek)
Android Studio'da adb'nin başlatılamadığıyla ilgili aşağıdaki gibi bir hata alıyorum.
error: could not install smartsocket listener: cannot bind to 127.0.0.1:5037: Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted. (10048) 1:34:26 PM could not read ok from ADB Server 1:34:26 PM * failed to start daemon * 1:34:26 PM error: cannot connect to daemon 1:34:26 PM 'C:\Users\MITESH SUTHAR\AppData\Local\Android\Sdk\platform-tools\adb.exe,start-server' failed -- run manually if necessary 1:38:14 PM Unable to obtain result of 'adb version'
Bu sorunu şöyle çözdüm :
tasklist > "C:\Users\metis\Desktop\aaa.txt"    komutu ile çalışan tüm process'leri bir dosyaya yazdırdım.
Buradan adb.exe'nin PID'sinin 10128 olduğunu öğrendim.
Sonra  taskkill /PID 10128 komutu ile adb.exe process'ini sonlandırdım. Android Studio'yu restart ettim. Ama sorun gene çözülmedi sonra ise
Path variable'a C:\Users\metis\AppData\Local\Android\sdk\platform-tools şunu ekledim böylece artık adb komutlarını komut satırından girebileceğim çünkü adb.exe bu directory'dedir :
adb kill-server ve adb restart-server komutlarını verdim ancak sorun gene çözülmedi.

En sonunda şunu yaptım, genymotion'da çalıştırdığım emulator'ı kapattım. Sonra Android Studio'da projeyi çalıştıra tıkladım, Select Deployment Target penceresi açıldı bu pencere açıkken Genymotion'daki emulator'ı çalıştırdım, böylece hem sorun düzeldi hem de android studio'daki connected device'larda emulator gözüktü.

Başka bir çözüm yolu olarak ise genymotion'a android sdk path'imizi göstermemiz istenmiş stackoverflow'da bunu ben de uyguladım. (http://stackoverflow.com/questions/37674401/adb-android-conflict-with-genymotion  )
Set Genymotion sdk to the same as Android studion sdk as follows: Click the Settings Button->Click ADB tab ->Click Use custom Android SDK tools radio button -> navigate to SDK folder used by Android studio -> Restart Genymotion virtual device

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder