Örnek :
- Shape isimli bir interface yaratılır.
- Bu interface'i implement eden Rectangle, Circle ve Square isimli 3 tane concrete class yaratalım.
- ShapeFactory isimli bir class tanımlanır. Bu class'da getInstance isimli bir method tanımlanır. Bu method aldığı argument'e göre 3 farklı concrete class'dan birini return edebilir.
- main() method'unu içeren FactoryPatternDemo isimli bir class tanımlanır. main() method'unda, ShapeFactory class'ından bir object yaratılır, bu object kullanılarak yukarıdaki 3 concrete class'ın object'lerden biri elde edilebilir.
Step 1
Create an interface.
Shape.java
public interface Shape { void draw(); }
Step 2
Create concrete classes implementing the same interface.
Rectangle.java
public class Rectangle implements Shape { @Override public void draw() { System.out.println("Inside Rectangle::draw() method."); } }
Square.java
public class Square implements Shape { @Override public void draw() { System.out.println("Inside Square::draw() method."); } }
Circle.java
public class Circle implements Shape { @Override public void draw() { System.out.println("Inside Circle::draw() method."); } }
Step 3
Create a Factory to generate object of concrete class based on given information.
ShapeFactory.java
public class ShapeFactory { //use getShape method to get object of type shape public Shape getShape(String shapeType){ if(shapeType == null){ return null; } if(shapeType.equalsIgnoreCase("CIRCLE")){ return new Circle(); } else if(shapeType.equalsIgnoreCase("RECTANGLE")){ return new Rectangle(); } else if(shapeType.equalsIgnoreCase("SQUARE")){ return new Square(); } return null; } }
Step 4
Use the Factory to get object of concrete class by passing an information such as type.
FactoryPatternDemo.java
public class FactoryPatternDemo { public static void main(String[] args) { ShapeFactory shapeFactory = new ShapeFactory(); //get an object of Circle and call its draw method. Shape shape1 = shapeFactory.getShape("CIRCLE"); //call draw method of Circle shape1.draw(); //get an object of Rectangle and call its draw method. Shape shape2 = shapeFactory.getShape("RECTANGLE"); //call draw method of Rectangle shape2.draw(); //get an object of Square and call its draw method. Shape shape3 = shapeFactory.getShape("SQUARE"); //call draw method of circle shape3.draw(); } }
Step 5
Verify the output.
Inside Circle::draw() method. Inside Rectangle::draw() method. Inside Square::draw() method.
Neden Factory Pattern kullanalım? Bu pattern'a hangi durumlarda ihtiyaç duyarız ?
Factory pattern'ını kullanarak, bir class'ın implementation'ını bu class'ın client'larından gizlemiş oluruz. Yukarıdaki örneği düşünürsek Shape, Rectangle, Circle, Square, ShapeFactory class'larını ben yazdım diyelim. Bu class'ları kullanacak olan iş arkadaşım Ahmet ise main() method'unu içeren FactoryPatternDemo() class'ını geliştirecek. Ahmet benim class'larımı nasıl implement ettiğimi ben ona kodları vermediğim müddetçe göremeyecektir, zaten görmesine de gerek yoktur, Ahmet sadece bilmesi gerekenleri class'ımın draw() isimli bir method içerdiğini ne işe yaradığını bilecektir, draw() method'Unun implementation'ını bilmeyecektir. Ahmet'İn tek yapması geren aşağıdaki gibi bir object yaratmak ve bu object'in method'unu çağırmak olacaktır.
Shape shape1 = shapeFactory.getShape("CIRCLE"); //call draw method of Circle shape1.draw();
---------------
Şu linkten alıntıdır : https://softwareengineering.stackexchange.com/questions/253254/why-should-i-use-a-factory-class-instead-of-direct-object-construction
Factory classes are often implemented because they allow the project to follow the SOLID principles more closely. In particular, the interface segregation and dependency inversion principles.
Factories and interfaces allow for a lot more long term flexibility. It allows for a more decoupled - and therefore more testable - design.
---------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder